Electronice in Tailanda

 Este poate numai parerea mea, sau numai mie mi se intampla asta, dar am impresia ca toate produsele electronice sunt facute sa se strice dupa cel mult un an de zile, adica perioada garantiei. Nu cred ca e ceva specific Tailandei, cred ca e ceva global. Este exact asa: daca eu as vrea sa fac ceva pentru mine, sa zicem un scaun, l-as face a.i. sa nu se strice o suta de ani, daca as putea, nu?
 Dar daca-l face compania, aceasta va urmarica produsul respectiv sa se strice pentru ca noi, cumparatorii, sa cumparam acelasi produs din nou dupa o anumita perioada de timp. Altfel toata economia s-ar bloca si s-ar prabusi. De fapt 'economia' nu are nici o legatura cu verbul a economisi, si capitalismul se pare ca nu face decat sa distruga pamantul prin exploatarile resurselor de catre marile companii si deseurile pe care le emite pentru a transforma aceste resurse in produse finite.
 Revenind la Tailanda, asa e si aici, inclusiv cu produsele electronice. Majoritatea produselor electronice de aici vin din China, asa cum se intampla peste tot in lume, si majoritatea sunt facute sa dureze un an de zile ori un pic mai mult de un an. Totusi, interesant este ca mi-am cumparat un telefon mobil  HTC cand am ajuns aici (mi s-a parut ieftin) si apoi am cerut ajutor pe situl lor, incercand sa inregistrez produsul; cei de la HTC au raspuns ca nu ma pot ajuta deoarece telefonul a fost exportat in Spania, sau ca seria acestuia a fost vanduta in Spania (!?) Asta ma face sa cred ca telefonul a fost importat din Spania ori ca a fost o copie 100% perfecta a unui telefon original ce a fost vandut in Spania, deoarece nu avea cum sa aiba aceeasi serie cu alt telefon. Intre timp, acesta a mers perfect, facand exceptie de la regula de un an; nu il mai folosesc deoarece l-am tinut tot timpul in buzunar, fara folie protectoare (are touch screen) si s-a stricat ecranul. Am renuntat sa-l schimb si l-am schimbat cu un altul.
MBK
 In Tailanda se gasesc electronice de toate genurile, de la GPS-uri, la laptop-uri, la telefoane mobile s.a.m.d. Preturile la acetse produse sunt de multe ori negociabile, depinde de unde cumparati. In complexurile de electronice cum ar fi MBK sau Pantip, preturile sunt negociabile. Garantia este in mare tot un an, pentru produsele scumpe, si cateva luni pentru cele mai ieftine (cum ar fi un joystick the Playstation 3). Fata de Romania, in Tailanda, daca ti se strica produsul, acesta este reparat fara discutie, vanzatorul nu va pune intrebari tampite precum: "De ce nu ai pastrat ambalajul?" Clientul este tratat cu mult mai mult respect in Tailanda.
Pantip Plaza
 Ca preturi informative, laptopul meu a costat cca. 24000 thb, acum un an - Acer Aspire 5745G, ultimul telefon a costat 8000 thb (cumparat recent) - Acer (iarasi) Liquid, Playstation 3 a costat 11000 thb (cumparat acum 4-5 luni) - de 80 Gb, mare (nu slim), un LG LCD de 42" a costat 19000 thb acum jumatate de an s.a.m.d.
 Acum, multa lume (turistii) care vine aici spune ca preturile la electronice, in special la telefoane si camere foto-video sunt mici. Comparativ cu Romania nu am de unde sa stiu, ultima data am fost in tara acum un an si nu am avut ocazia sa caut preturile. Asadar nu pot garanta acelasi lucru, doar voi stiti. Daca aveti de gand sa cumparati ceva de aici va sugerez sa luati o lista de preturi cu voi si sa comparati aici.
 Este important de precizat ca multe magazine ofera discount pentru turisti, un discount pe care-l veti ridica de la aeroport cand veti parasi Tailanda. Intrebati vanzatorul de acest lucru, ei ii spun ceva de genul 'tax refund for tourists', si poate iesiti mai ieftin cu 10% ;)
cafebar.ro