Locuri de munca in Tailanda

In acest articol voi scrie in curand despre locurile de munca vacante din Tailanda.
... mult mai tarziu: Am uitat sa mai scriu :)
Munca in Tailanda
Oricum, nu vreau sa intru prea adanc in detalii deoarece majoritatea romanilor care vor citi acest articol probabil ca nu vor fi interesati sa lucreze in Tailanda. Legile muncii sunt la fel ca noi banuiesc, si anume, daca angajatorul nu gaseste o persoana calificata printre localnici, atunci poate solicita angajarea unui strain. Iar ofertele de munca s-ar putea sa fie mai multe si mai banoase decat in Romania.
Un exemplu, cumnata mea s-a angajat ca inginer, de abia a terminat facultatea si castiga in jur de 600-700euro pe luna; firma i-a asigurat si garsoniera. Mi se pare mai mult decat acceptabil, mai ales ca este la inceput de cariera. Bineinteles, probabil ca nu veti gasi sa va angajati ca inginer deoarece sunt destui tailandezi care isi cauta de munca si firmele ii vor angaja pe acestia, insa v-ati putea gasi daca sunteti super-calificat.
In domeniul IT se gasesc deasemenea locuri de munca.
De precizat ca exista o multime de vorbitori nativi de limba egleza (sau nu, ex. subsemnatul) care aleg sa devina profesori de engleza. Asta deoarece Tailanda duce lipsa de profesori de engleza, nimeni nu vorbeste engleza bine si se pregatesc sa intre in ASEAN (Association of Southeast Asian Nations). Predarea limbii engleze in scolile tailandeze de multe ori este o bataie de joc in care profesorul si elevii nu fac decat decat sa joace jocuri si diverse alte activitati amuzante - apropos, la sfarsit de semestru elevii acorda note profesorilor si, prin voturile acestora, conducerea scolii decide daca va pastra profesorii straini ori ii va concedia. Eu mi-am pierdut un loc de munca pe motiv nu am fost destul de amuzant (pentru elevi !?). Anyway, destul cu predarea.
Nu scriu mai mult, nu am timp sa ma interesez ce oferte de munca s-ar putea gasi (pentru romani) in Tailanda. Va sfatuiesc sa cautati, de exemplu cu Google, expresii precum jobs for expatriates in Thailand
cafebar.ro