Atentie la inselatorii ce organizeaza "excursii" in Tailanda

M-a contactat recent o anumita doamna din Romania care m-a rugat sa o ajut cu orice informatie pot pentru a-si recupera banii de care fusese inselata. Povestea dumneaei este urmatoarea: a dorit sa mearga impreuna cu familia si, din cate am inteles, alti prieteni in Tailanda, in excursie de Anul Nou. Ea spune ca l-a contactat pe un anume domn, un roman stabilit in Tailanda de cativa ani care organizeaza excursii in Tailanda. Acesta i-ar fi cerut sa depoziteze suma de 17000 de euro (pretul total) in contul sotiei lui. Banii au fost incasati si d-nul A. i-a trimis pagubitei un email prin care se.... scuza (?!)
Inselatorii
D-na respectiva ar vrea, bineinteles, sa-si recupereze banii, insa nu stie cum. Parerea mea este ca legal nu prea are cum, insa cine stie, poate d-nul cu agentia turistica, stand in Tailanda de cativa ani, s-a convertit intre timp la budism si, speriat de pacatul pe care va trebui sa-l plateasca in viata viitoare (karma), ii va restitui totusi cei 17000E. Sau poate este vorba doar de o neintelegere.
Oricum, indemnul meu este sa aveti grija maxima la cine apelati cand faceti excursii in Tailanda sau oriunde in lume. Poate cel mai bine este sa va cumparati singuri biletul de avion si sa apelati la servicii locale (subsemnatul) pentru organizarea excursiilor in Tailanda, oriunde doriti. Exista un comision care trebuie platit anticipat, e drept, insa acesta reprezinta un mic procentaj si nu toata suma. Imi amintesc de un grup mare3 de persoane care, neavand incredere in mine, nu au fost de acord cu plata comisionului de cca. 200 euro (cat calculasem din serviciile pe care le doreau); iata insa ca sunt persoane increzatoare care accepta sa plateasca  mii de euro unor necunoscuti, basca cetateni ai altor tari.
Intre timp, m-am interesat un pic si se pare ca d-nealui lucreaza cu o firma din Ploiesti. Doamna care m-a contactat mi-a spus ca el este din Ploiesti.

Scrisoarei reclamantei:
Buna ziua,in urma unor discutii cu niste prieteni am aflat ca un anume A. C.,din Ploiesti,care are o societate de turism,ne ar putea ajuta cu o vacanta de Craciun anul acesta.Am luat legatura cu el,ne am interesat pe forumuri despre seriozitatea lui(am aflat numai lucruri bune,din sta traieste el),ne a facurtleoferta cu rezervari la Qatar(am verificat),numai ca banii i am pus in contul sotiei (cetaten thailandez).Acum cateva zile l am contactat dar fara raspuns,ceea ce m a facut sa verific biletele la avion .Cei de acolo m au anuntat ca banii au fost retrasi si astfel am dedus ce s a intamplat.Intrun tarziu m ia trimis un mail prin care se scuza dar nu mai are ce sa faca.eu sunt cea care l a contactat si tot eu trebui sa dau banii la inca 3 familii(17000euro).am sunat si la ambasada dar nu imi dau nici o relatie,desi il cunosc!
Am publicat si parte din mesajul reclamantei in cazul in care toata povestea este doar o neintelegere. Nu doresc ca, prin acest articol, sa defaimez imaginea cuiva ci doar sa prezint o intamplare nefericita si sa va avertizez de cele ce se pot intampla daca veti proceda la fel ca dumneaei. Din motive de inteles nu am sa dezvaluit identitatea reclamantei, insa reclamatul isi poate apara imaginea, daca doreste, si ne poate prezenta oricand varianta d-lui.
 D-le (cu agentia), daca cumva a fost vorba de o neintelegere si i-ati oferit serviciile promise sau i-ati restituit banii doamnei in cauza, va rog sa-mi scrieti pentru a actualiza articolul.
Aprilie 2013: am inteles, de la d-na respectiva, ca in cele din urma a fost o greseala si s-a inceput deja restituirea banilor acesteia, in rate.
cafebar.ro